log0 AA 3

log0 AA 3

Pariški festival za Ljudska prava

Sveobuhvatan festival

13France

Skoro desetljece i pol Medjunarodni Festival za Ljudska prava /FIFDH/ izgrdjuje forum gradjanske refleksije, zahvaljujuci raznolikosti svojih programa potpomognut javnim mijenjima, kulturnim institucijama i medjunarodnom solidarnosti

Vec je pokazano kako je ovaj nacin promocije ljudskih prava zapravo svakodnevna bitka, kako u Francuskoj, Europi tako i na cijeloj planeti cije su nestabilnost u porastu pa ekonomsko i geo strategijsko razclanivanje dogadjaja, cesto trijumfira na ustrb ljudskih vrijednosti.

Najnovije sigurnosne opsesije, izborni sukobi ali i porast ekstremizma cine da se stecene vrijednosti demokracija povlace : poput ravnopravnosti svih gradjana, prihvatanje izbjeglica, vjerske tolerancije.

Filmska umjetnost slijedi u korak ove fenomene koji se uklapaju u digitalne preokrete, financiranje ostvarenja, prava autora, difuziju filmova. Cineasti upozoravaju na neophodnost brzog razumijevanja i nalazenja najboljih rjesenja politickih i socijalnih problematika. Na osobnoj razini, pariski Festival za Ljudska prava prati i pokazuje njihove refleksije i prijedloge. Pored oglasavanja posebnih i neophodnih ostvarenja, festival u svoje aktivnosti nastoji ukljuciti sto veci broj hendikepiranih osoba, promovirati zensko-musku jednakost, vaspitati gradjane i njihove kriticke poglede na filmsku umjetnost organiziranjem video ateljea, posebno za mlade ali i defavorizirane gledatelje.

Odrzan nedavno u pariskom kinu Luminor , festival je u zvanicni program uvrstio kvalitetna ostvarenja poput “Pobjeglih” Palestinca Beita Sahura, istinsku pricu o 18 krava, postalim simbolom otpora u Cisjordaniji. Nije zaboravljena historija o Black Panthers sto jos uvijek potresa Ameriku, zahvaljujuci dokumentarcu istog naziva u reziji Stanleya Nelsona, teme o neuspjelom miru u Rwandi i Congu, meksickom “Vjetru revolta” Alessija Dell Umbrie zbog nastojanja visenacionalnih tvrtki da podignu eolski park i jos vise ugroze opstanak autohtonih naroda.Polozaj latinsko americkih kucnih pomocnica koje rade po cijeli dan u bogatim kucama je takodjer pokazan u svoj bijedi ali i volji da istina, najzad izadje na vidjelo, u ostvarenju cineastice Juliane Fanjul pod nazivom “Muchachas”, isto kao i film povecen bracnom paru sto je prezivio strasni rezim crvenih Kmera ili dokumentarac o obrazovanom Sudancu “Bili smo pobunjenici” dvojca Katharina von Shroeder i Florian Schewe. Mladi covjek ostavlja ugodni zivot u Njemackojj i vraca se na rodnu grudu sa nadom da pomogne nezavisnost zemlje. Uprkos svih nastojanja, upada u kaos.

Djela posvecena sirokoj publici

Filmovi projicirani izvan zvanicnog natjecanja takodjer doticu vrijedne i ponekad nepoznate sadrzaje ljudskog postojanja, poput iranskog ostvarenja “Crvena Ruza”rediteljice Sepideh Farsi sto pokazuje malo poznati otpor gradjana Teherana koji su se bili pobunili protiv ajatolaha i oformili pokret “Zeleni val”. Neobicna je i malo vjerovatna uloga zena koje su skinule zarove i cadore, pa se masovno pridruzile se razjarenim sugradjanima.Zanimljivo je i ostvarenje posveceno Hannah Arendt, izraelske rediteljice Ade Uschpiz o neshavecenoj njemackoj filozofkinji, ubijenoj u vihoru Drugog svjetskog rata i optuzenoj za vrijeme 60 godina proslog stoljeca za koncept “banalizacije zla” kao i sentimentalnu vezu sa Martinom Heiddegerom, filosofu koji je simpatizirao sa teorijama nacizma. Obradjena je i tema “nevidljivog rata”o seksualnim zlocinima u americkim, sveucilisnim kampovima, koju je obradio Kirby Dick filmom “The Hunting Ground”.

Cetrnaesto izdanje pariskog festivala Ljudskih prava je u prvi plan smjestilo sadrzaj urbanih revolta, dugo prisutan u zapadnom dijelu Starog kontinenta. Dogadjaj je popratilo i nekoliko nadahnutih, animiranih i kratkometraznih djela, doslih iz svih dijelova planete.

IspisE-mail

porn porn

log0 AA 3