log0 AA 3

log0 AA 3

Ivo Pogorelić ovacioniran u pariškoj dvorani Gaveau

Complete Recording Pogorelic

“Klavirski sastanci” pariške dvorane Gaveau

Hrvatski umjetnik nastanjen u Luganu, Ivo Pogorelić se poslijednih godina redovito predstavlaja u Parizu, svakog kraja ožujka. Nedavno je održao koncert u čuvenoj dvorani Gaveau u okviru “Klavirskih sastanaka 2016. godine” pa izveo bogat, jednoipočasovni program, svirajući djela Ludwiga van Beethovena, Shumannovu Toocatu, Debussyjevu klavirsku svitu, Tri španjolska plesa Enriquea Granadosa, dok je drugi dio programa posvetio Sergeju Rachmaninoffu.

Pariški ljubitelji klasične glazbe smatraju Pogorelićeve interpretacije jako radikalnim, a on se u razgovoru sa medijima prisjetio kako je u 22 godini bio svjetski poznat, imao sve što je mogao poželjeti:

– Nikada nisam pogrešno iskoristio povlašten položaj, a rano sam naučio reći novcu ne, što je najznačajnije!
Danas 57-godisnjak, dobro “nosi” zrele godine i još uvijek odbija stereotipe:

– Uvijek su mi pokušavali lijepti etikete: kontroverzan, kapriciozan, kompleksnog karaktera... Od svega toga mi je najbitnije
da sam održao jednak odnos prema kompozitorima i ne podnosim nikakve kompromise. Pokušavam rastumačiti njihove namjere.

POGORELIC

Virtuozne i originalne interpretacije

Francuzi ističu kako su pijanistički počeci Ive Pogorelića bili veoma uzbudljivi. Nakon što je pobijedio na mnoštvu međunarodnih natjecanja, među kojima i Alessandra Casagrande u talijanskom Terniju 1978. ili u Montrealu dvije godine kasnije, postao je slavan pošto je eliminiran 1980., u drugoj turi na “Međunarodnom natjecanju klavira Frédérica Chopina” u Varšavi zbog navodne, ekscentrične interpretacije koja je oduševila poznatu umjetnicu Marthu Argerich, što je napustila žiri uzvikujući “To je genije”!

Godinu kasnije Pogorelić je uspješno nastupio u čuvenom Carnegie Hallu u New Yorku, pa pozvan na scene cijele planete. “Glazbenik-pobunjenik” je na velika vraa ušao u prestižnu producentsku kuću Deutsche Grammophon. Nakon brojnih, svjetskig turneja prekida nastupe i snimanja pa se povlaći iz javnosti, nakon smrti supruge i poznate pijanistice Alize Kezeradže, 1996. godine.

Aktualni nastupi Ive Pogorelica su poseban događaj jer je uspio sačuvati nesvakidašnje i originalne načine interpretacije djela velikih kompozitora pa ističe:

- Osjećaj je kao imati previše šećera u kavi, što se sasvim mora odbaciti iz glazbe 19. stoljeća.

Pijanist također smatra da je Chopinova glazba podređena Shumannovoj i ostvarenjima drugih kompozitora 19. stoljeća, iako ih prevazilazi bogastvom, kompleksnošću i realizmom.

Umjetnikove sadašnje interpretacije su savršena poslijedica posebng i nesvakidašnjeg vladanja tehnikom, a ne samo virtuoznosti, koje se naslanjaju na začuđujuću preciznost i tonsko bogastvo.

Zvuk je obrađen istinskim “napadima” ali i nijansama jako različitih interpretacija što se mogu uporediti sa slavnim pijanistima poput Gelenna Goulda, Vladimira Horowitza ili Arturoa Benedettija-Michelangelija.

Fantastični zvučni dometi rezultat su Pogorelićeve, savršene glazbene refleksije, o strukturi djela koje interpretira.

Deutsche Grammophon uskoro izdaje sabrane interpretacije Ive Pogorelića koji će se predstaviti u “Lisinskom” 23. travnja a zatim u Oxfordu i Santa Cruzu de la Palma.

IspisE-mail

porn porn

log0 AA 3