log0 AA 3

log0 AA 3

Skulptorski opus aktova Marijana Glavnika

Akademski kipar iz Siska, Marijan Glavnik (1950.g.) pripadnik je tihe i šutljive skupine hrvatskih likovnih umjetnika, koji, doista, svakodnevno, kontinuirano borave u svom atelijeru veći dio dana, stvarajući nove skulpture ili zagledajući u one već gotove, u kojima traži nova, drugačija, bolja, inovativnija rješenja

Fotografija0323foto galerijaDa, nisu pretjerano skloni istupanju u javnosti, gotovo ljubomorno obožavaju tišinu ili pak glazbu po svom izboru, ponekad je i glasno slušajući, okruženi skupinom već dovršenih skulptura, koje su po kiparevom sustavu razmještene u više grupa na raznim mjestima.

Marijan Glavnik pravi je predstavnik te skupine,najčešće je u atelijeru, posvećujući se novoj skulpturi, aktu,glagoljskom slovu, portretu, u raznim materijalima, od gline i gipsa preko drva do bronce, suočavajući s kolopletom mogućih realizacija, tražeći neprestano ono najbolje u materijalu ali i u svojoj ideji.

Iimao sam zadovoljstvo više puta boraviti u kući umjetnika, u njegovom atelijeru, hodajući iza kipara, koji mi pokazivao nove radove, ukazivao na njihove specifičnosti, samo kratko rukom pokazao na nekoliko započetih „stvari“ na kojima ozbiljno namjerava raditi u idućim danima i tjednima i ako sve bude u redu, možda i dovrši, napravi, ono što je i zamislio. Sve mi to govori s krajnje ozbiljnim izrazom lica jer puno je to obaveza.

U kući, u prizemlju, mnoštvo skulptura, djeluju mi kao jato ptica, samo se ne čuju i nisu nametljive u prostoru u kojem se živi, one su dio životnog prostora kipara. Na katu, u više soba, niz skulptura, na podu, između ormara, na policama,ističu se osobito impresivne figure gracioznih, fragilnih žena ulovljenih u onom tajnovitom trenutku dok misle da ih nitko ne gleda i napokon su same, same sa sobom, protežući se, izvijajući tijelom,dodirujući kosu prstima, uzvišenih gesti, neprijeporne seksualnosti, uvijek u pokretu, iako su posve mirne i sjede, napetost njihova vitka tijela očita je, to su nezaustavljiva bića, figure koje karakterizira kretnja.

Glavnik lirski oblikuje svoje figurine ili heroine, dajući im univerzalne karakteristike ljepote jer njegovi su aktovi prije svega lijepi i mogu govoriti o toj najneobičnoj i najteže objašnjivoj pojavi u cijeloj povijesti čovječanstva, o ženskoj ljepoti, o aspektima ženske ljepote, koji se istina vremenom mijenjao ali je uvijek, bez obzira kakav bio, zauzima čvrsto mjesto na pijedestalu važnosti ljudskog življenja jer zbog te neosvojive ljepote započinjali su i ratovi kojima vrijeme nije zatrlo postojanje jer ostali živjeti u mitu, u legendama govoreći o licu, kosi, očima, grudima, gestama i glasu znanih i neznanih žena.

S druge strane Glavnik ne bježi od portretiranja žena u grču, u boli ili pak u naivnoj igri ili pognutoj glavi koju muče tko zna kakve misli. Njegove su figurine svaka za sebe samostalni svijet ženskih muka i radosti a zajedno čine razigranu, rasplesanu grupu koja ovaj svijet čini živim, održava ga na životu.

Marijan Glavnik ovjekovječio je niz ženskih portreta, najčešće skulpture nemaju vidljivo lice, ono je skriveno,vidljive su i prepoznatljive njihove geste, koje im daju karakter i značenje.

Fotografija0551

To nepostojanje lice ili ne postojanje jasnog lica, zanimljivo je. To lijepo, otmjeno lice u naznakama, moglo bi se i reći, zaštitni je znak Glavnikovog akta.

Glavnikov izvanredni ciklus aktova predstavlja nedvojbenu apologiju,pohvalu ženi i njezinoj tajnovitoj ljepoti , njezinoj ulozi u povijesti i svim onim značajkama koje žene oduvijek imaju.

Naravno, Marijan Glavnik , motivu žene tek je djelomično posvetio svoj obimni i složeni skulptorski ciklus, stvarajući djelo koje je izborilo jednu od najviših pozicija u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti.

Glavnikov opus je impresivan, nastao na iskrenom odnosu autora prema umjetnosti i umjetničkom djelu, ne ugađajući, ne prilagođavajući se,već slijedeći svoj unutarnji glas.

M.Glavnik AKT visina 46 cm

porn porn

log0 AA 3