log0 AA 3

log0 AA 3

Skulpture Josipa Konte

Akademski kipar Josip Konta (Livno 1946., poslije sarajevske Škole primijenjenih umjetnosti, diplomira na zagrebačkoj ALU 1972.,1974. završava kod A. Augustinčića dvogodišnju specijalku, autor niza spomenika i više iznimnih autorskih ciklusa, izlagao na brojnim samostalnim i grupnim izložbama) neprijeporno je jedno od istaknutijih imena suvremene hrvatske likovne scene, uvijek pomalo povučen kada je riječ o medijskim istupima, iznimno voli mir i tišinu svoga atelijera, u kojem, iako nije posve adekvatan i danas intenzivno radi, nastavljajući istraživanje i u slikarskim i u skulptorskim ciklusima

Josip Konta 2015 godine

Svakako temeljna karakteristika kiparskog rada i angažmana Josipa Konte jesu njegove brojne skulpture od pojedinih figura ( muškarac i žena) pa do njegovih omiljenih konjaničkih figura i naravno najsloženijeg dijela ciklusa, grupe.

Njegove brojne, tanke, vitke figure, naizgled gotovo cjelovitog, očuvanog korpusa, no kada se pomnije pogleda opažamo najprije položaj tijela, koje je gotovo mirno, statično, zaustavljeno u kretnji, u pokretu, u nekoj već zaboravljenoj sekundi , u primitku loše vijesti i kada sve miruje a um čovjeka grozničavi radi , razmišljajući što i kako dalje. Ne mora figuru moriti tegobna vijest žalosti zbog gubitka, možda jednostavno je ostao sam u okružen cijelim svijetom i kada zna, samo je on sam.

Zanimljivo je pripomenuti kako pojedine stajaće, uspravne figure imaju lice, tek u naznakama, druge su profiliranije, no gesta njihovih tijela dominantni je element.

JAHAČ 1988

Tada iznova opažamo neobičnu, neprirodnu necjelovitost tijela Kontinih figura. Jesu li te praznine na tijelu znaci i priznanje iznimne ljudske ranjivosti i slabosti ali i moguće nesposobnosti i nemoći da se podigne i glavu i suprostavi nadolazećim nedaćama?

Je li tijelo ustuknulo nakon nemoći uma, mučeći se s tipično egzistencijalističkim pitanjima, tko sam i što tražim, što mi nedostaje, što je i gdje je moj drugi ja?

Kao moguće rješenje, Konta gradi vrlo profinjene, iztrazito simboličke konjaničke figure sa snažnim, propetim konjima, čija snaga može pomoći čovjeku i odvesti ga ili vratiti natrag, u naturu, u prirodnost, u tu tako željenu stvarnost.

Kontini konjanici vijore stijegom optimizma, sutrašnjice, hrabrosti i vjerovanja u sebe i svoje moći, njihova zajednička, spojena snaga daje nevjerojatnu moć i čovjeku i životinji.

POMIRENJE 1987

foto galerijaMogu li konjske sapi odvesti ranjivog čovjeka u prirodniji, sretniji svijet ili one mogu samo usmjeriti čovjeka prema putu za prirodnost, izvornost, čistoću?

Konj, ta nevjerojatna plemenita životinja, koja je možda odlučila više puta od samog čovjeka o sudbini ljudi, čovječanstva u mnogim bitkama, ovdje je svojevrsni alter ego, gotovo nedostižan, neuhvatljiv , vjerojatno ponekad i neshvatljiv.

Ipak ključ svega je pokret, htijenje, želja za kretanjem, koja je prepoznatljivo uočljiva u seriji Kontinih skulptura, naime kretnja ili pokret povezuju i konja i jahača, tijelo i um osamljene figure, koji samo što se nije ukazao i dogodio.

Iako tijela miruju u njima je pomno skriven grčevito savijeni i napeti idući pokret, kretnja koja će uspravnu i nepomičnu figuru daleko ne odbaciti, već odnijeti, uostalom kao i veličanstveni konji, koji će strelovito pojuriti ususret nepoznatom i tajanstvenom.

Grupa,skup slučanih povezanih pojedinaca ili homogeno tijelo, prepletena udovima, čežnjom, strahom, krikom i grčem ili pak potpuno umirena u krugu nijemih tijela, pojavljuje se kao izuzetan motiv u opusu Josipa Konte s jednim novim elementom, osjeća se smirujuća atmosfera (ili su dostignuti ciljevi ili se pak tek dospjelo tamo odakle nema izlaza i sve je uzaludno) protkana uzaludnošću i iscrpljenosti.

Skulptorski opus akademskog kipara Josipa Konte obiman je i signifikantan, izvanredno važan u aktualnoj umjetničkoj produkciji i svakako bi ga valjalo, ozbiljno sagledati i razmotriti na velikoj retrospektivnoj izložbi, a koja bi nam neprijeporno omogućila dublji pogled i više razumijevanja i jednostavno čistijeg i jačeg doživljaja, jedinstven uvid u djelo , precizno uočavanje ritma unutarnjeg ustroja umjetnikovog duha i njegovog djela.

1984 ČEDNOST

porn porn

log0 AA 3