log0 AA 3

log0 AA 3

Izložba Željka Jančića Zeca u Galeriji Greta

U galeriji Greta u Zagrebu, u ponedjeljak, 24. travnja, u 20 sati, otvara se izložba video radova Željka Jančića Zeca, nastalih u razdoblju od 2007. do 2012. godine. Izložba ostaje otvorena do 29. travnja

DSC 3525

Na izložbi će biti prikazani video radovi Waterish, The Second Man, Comeback, Blind Through Life, Embodiment.

Željko Jančić Zec prezentirat će kompleksni splet vlastitih egzistencijalnih, socijalnih, kulturnih i artističkih preokupacija odnosno pogleda na sebe i na zagonetke potrage za identitetom rascijepljenog, decentriranog, dislociranog, pokretnog i transgredirajućeg Subjekta – Objekta.

Multimedijski umjetnik Željko Jančić Zec rođen je u Rijeci,a diplomirao je u Nizozemskoj na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Nastupio je i izlagao u Europi i Americi, član je UPUH Zagreba i Rijeke te IG Freie Theaterarbeit i Bildende Kunst u Beču. Utemeljitelj je umjetničke udruge Part of art u Beču koja djeluje kao platforma različitih umjetničkih pravaca. Predaje izvedbenu i vizualnu umjetnost u raznim školama i institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu, te na raznim festivalima. Producirao je nekoliko kratkih eksperimentalnih filmova koji su uspješno prikazani na međunarodnim filmskim festivalima. Dobitnik je nagrade za film Waterish na međunarodnom festivalu Choreographic Captures International Competition 2008 Joint Adventures te za film The Second Man na 41. festivalu KRAF u Rijeci.

IZVEDBA / FILM
PET GODINA EKSPERIMENTIRANJA (2007-2012)

Željko Jančić Zec je multimedijalni umjetnik u punom značenju i dijapazonu tog obično pretjeranog odnosno zlorabljenog termina. Krenuvši od svojih slikarskih početaka ranih 90-ih, sredinom tog desetljeća otkriva interes za izvedbene umjetnosti, te za ispitivanje međuodnosa fotografije, kratkog eksperimentalnog filma i video arta, kad se ovi usmjere prema Body - Artu, umjetnosti performansa, mimi, odnosno prema eksperimentalnom kazalištu.

Stalni pokret u Zeca (nadimak, a i rani rad, performans /Rabbit-Man I,II,1999) intenzivira afektivni napon između osvrtanja na "korijene", zavičaj, izvor,pokreta "natrag", u dubinu, "zemlju", "elemente" i nomadske izmještenosti, stalnog vektorskog kretanja suvremenog umjetnika, što je u vidu potrage za identitetom i upornog preispitivanja, dekonstrukcijskog ispisivanja / iščitavanja njegovih tragova i znakova pored puta upisano i u temeljnu potku njegovih kratkih eksperimentalnih filmova / video instalacija kojima se predstavlja i kao performer, glumac, mimograf, koreograf, režiser ( izložba u Malom salonu, Rijeka, 2013, izložba u galeriji Greta, Zagreb 2017 ): Waterish / The Second Man / Comeback / Blind Through Life / Embodiment; radovi kreirani u razdoblju 2007 - 2012.

Opsesivan osjećaj rascjepljenosti Subjekta, podvojenosti, zdvajanja i konačnog sudara s "Drugim" sebe sama ( Drugi čovjek ) simbolično se izmjenjuje ili događa simultano s varijacijama na motive "bačenosti u svijet", traume rođenja, iskušenja utjelovljavanja kao pandana / obrata "iskustva smrti", te autorefleksije, buđenja, viđenja, "progledavanja" iz perpetuiranog vrzinog kola "sljepila kroz život", vode dramu, film ka zenovskom "razrješenju" u percepciji transcendencije frustrirajuće dinamike života i potrage za spoznajom. "Living theater" i "surovost" protuslovlja temporalnosti iskustva u ekstazama prošlosti, sadašnjosti, budućnosti i žudnje za vječnim povratkom postaju predmetom oslobođene kontemplacije, Medij filma i video nadilaze zadatak, funkciju dokumentacije izvedbe i rabe se kao kreativan instrument njenog samopredstavljanja i spoznajne analize. "Poruka" fizičke izvedbe suodređena je konstitucijom filma i video instalacije.

Ova se izlozba tematizirala i preispitivala "skup vanjskih utjecaja koji modeliraju individualni identitet" ( Zec, 2009 )

Branko Cerovac

porn porn

log0 AA 3