log0 AA 3

log0 AA 3

Otvorena izložba Radoslava Rajka Novosela u Prelogu: Križ naš svagdanji / Foto

Radoslav Rajko Novosel 3

Izložba skulptura varaždinskog kipara Radoslava Rajka Novosela naziva "Križ naš svagdanji" otvorena je 21. veljače u Muzeju Croata insulanus u Prelogu

Autor se svojom trećom samostalnom izložbom predstavio međimurskoj likovnoj publici sa 17 skulptura izrađenih u pečenoj glini (terakoti). Novosel bogato životno iskustvo prenosi u glinu te kroz svoje radove ističe psihološka stanja ljudi u različitim životnim situacijama. To mu nadasve i uspijeva ne ostavljajući ravnodušnim promatrača.

Kako je na otvaranju izložbe naglasila i sama autorica predgovora u katalogu izložbe, profesorica Gordana Kokanović-Krušelj, radi se o ekspresivnim pokretima i gestama skulptura koje dočaravaju zanosni ples, kartašku igru ili trenutak erotskog naboja. Figure progovaraju izrazom lica i čitavim spektrom simbola neverbalne komunikacije.

Prisutnima se prigodnim riječima, u ime domaćina, obratila i kustosica muzeja Iva Kožnjak, dok se za dobar glazbeni ugođaj pobrinuo mladi gitarist Kristijan Čurila.

Izložba ostaje otvorena za razgledavanje do 10. ožujka.

Radoslav Rajko Novosel

Radoslav Rajko Novosel iskazuje svoj neosporni kiparski talent kroz nasljeđe izvorne umjetnosti, što je vidljivo poglavito u tematskim preferencijama. Iako će u svom radu iskoračiti i u područje instalacije, s dosjetkom kao polazištem stvaranja djela, nije mu namjera baviti se preispitivanjem samog poimanja skulpture; ostaje pri klasičnom kiparskom procesu oblikovanja tradicionalnog materijala u punu plastiku.

U samom procesu oblikovanja Novosel neće znatnije reducirati formu već će joj dopustiti rast. On ne sažima, već se izražava potpunim opisom, punim oblikovanjem, gradeći atmosferu prizora doslovnim iskazom. Nasuprot tome, samom materijalu od kojeg oblikuje skulpture ostavlja primarnu, sirovu energiju, u jednom trenutku prekidajući proces dorade i ostavljajući glinu u njenoj elementarnosti - u boji crijepa, najčešće nezaglađene površine. Površina se time često otvara u mnoštvo udubina i izbočenja, pretvarajući oplošje u niz izlomljenih ploha što omogućuje atmosferi okolnog prostora da na njih utječe, ovisno o intenzitetu i položaju izvora svjetla. Autorski rukopis time postaje izrazito ritmičan i dinamičan.

Novosel jasno artikulira elemente pokreta i stoga se međuodnos tijelo – dinamika – forma - prostor iščitava kao naglašeno izražajno sredstvo. Figure se otvaraju u prostor u različitim smjerovima, često ga duboko zasijeku, izvijene su ili u konkretnoj radnji, čime se dodatno naglašava trodimenzionalnost. Osim ove vrste pokreta, postoje i tragovi pokreta ruku samog umjetnika koje je ostavio oblikujući glinenu masu u prepoznatljivu figuraciju.

U svom radu Novosel se uglavnom odlučuje za temu čovjeka. Kao što su na skulpturama ostali tragovi tehnike u postupku modeliranja, otisci prstiju u podatnoj glini, tako su i na samim psihološkim profilima njegovih modela utisnuti tragovi životnog iskustva. Skulpture su, baš kao i životi koje prikazuju, bez površinskog sjaja, bez „glazure“, u doslovnom i prenesenom smislu. Novosel se ne bavi teškim transcendentalnim pitanjima, njegovi su prikazi uzemljeni u protok „dana za danom“. Radi se o ekspresivnim pokretima i gestama: ljudi koji „nose svoj križ“ i žive sa svojom izgubljenošću, oni koji su se prepustili zanosu plesa, kartaškoj igri, trenutku erotskog naboja ili sentimenta. Figure progovaraju izrazom lica, pokretom, čitavim spektrom neverbalne komunikacije koju Novosel „hvata“ u glini. Te su geste one iskonske, možemo ih zamisliti u kontekstu verbalne komunikacije. Mnogo je skulpturalnih kompozicija u otvorenom, dinamičnom volumenu. Djela govore i formom i energijom samih psiholoških stanja. Tematski zahvaća kako u ruralni tako i u urbani folklor - scene su to koje slijede iz konteksta životnih priča. Skupine figura su u izravnoj, neposrednoj komunikaciji i to je ono što Novosela zanima: ljudi u interakciji svakodnevnih situacija, u isječcima života. Odabir teme često je vršen kroz prizmu naturalističkog, u interpretaciji će se poslužiti humorom, a posegnut će i za groteskom.

Novosel je umjetnik kod kojeg se desio sretan spoj rijetkog kiparskog dara, stvaralačke energije te jasne tematske i interpretacijske profiliranosti. Zbog potencijala kojeg autor posjeduje, s radošću očekujemo da će i dalje doprinositi kako varaždinskoj, tako i široj likovnoj sceni koja je njegovu vrijednost već prepoznala.

Gordana Kokanović-Kruselj, prof.

Radoslav Rajko Novosel 2

Likovni umjetnik-kipar Radoslav Rajko Novosel rođen je 29. travnja 1954.g. u Varaždinu gdje i danas živi i radi. Član je Likovne udruge Varaždin (LUV) od 2010.g. te od tada redovito izlaže na njihovim godišnjim izložbama. 2012.g. sudjeluje na PaletaFEST-u u Varaždinu, a 2013.g. u radu Likovne kolonije „Radost Života“ u Ivancu. 2015. g. je značajna za njegov rad jer osim što su njegove skulpture bile u postavu važne izložbe suvremene hrvatske sakralne umjetnosti u Galeriji Zvonimir u Zagrebu, pod nazivom: „Pasionska baština – Uvijek otvorena vrata“ i na jednom od najznačajnijih hrvatskih trijenala suvremene umjetnosti „7. Zagorski Likovni Salon“ u Galeriji grada Krapine, Novosel te iste godine održava svoju prvu samostalnu izložbu. 2016.g. u Novom Marofu predstavljena je njegova druga izložba pod nazivom Skulpture.

Radoslav Rajko Novosel 4

Radoslav Rajko Novosel 5

Radoslav Rajko Novosel 6

Radoslav Rajko Novosel 18

Radoslav Rajko Novosel 15

Radoslav Rajko Novosel 8

Radoslav Rajko Novosel 12

Radoslav Rajko Novosel 17

porn porn

log0 AA 3