log0 AA 3

log0 AA 3

Politički marketing ili kako se odabrane ljude dovodi na vlast

381877

Politički marketing je sastavni dio svakog suvremenog političkog društva. On predstavlja spoj politike i marketinga sve u svrhu kako bi politički subjekti (kandidati, stranke) ostvarili što bolji rezultat na političkom tržištu, tj. izborima

Također, politički marketing je metoda političke komunikacije. U političkoj utakmici nastaje potreba za marketinškom djelatnošću koja na tragu poznatih postupaka iz područja ekonomije pomaže boljoj prodaji određenih ideja, stranaka i pojedinaca kao njihovih nositelja.

Povijesni nastanak i razvoj političkog marketinga

U antička vremena grčki su teoretičari pisali o volji javnosti i njezinu značenju. Početke povijesti političkog komuniciranja, moguće je, tražiti u povijesti antičke retorike, tj. u djelima Platona, Aristotela, Demetrija, Cicerona, Horacija i dr. Prve elemente političkog marketinga možemo naći krajem 18. stoljeća u Sjedinjenim Državama. Od samog nastanka SAD-a političke kampanje su bile prave narodne zabave. Već 1792. glas naroda je u vrijeme izbora bio 'glas groga' (rum razvodnjen vrućom vodom). Izbori u Americi bili su dio cirkusa, karnevala, parade... Američke političke kampanje su pomoću pamfleta, plakata i javnih događaja (parada i skupova) uvjeravale Amerikance da podupru konkretne kandidate. Prva prava javna predsjednička kampanja javlja se u doba Andrewa Jacksona krajem 1828. godine.

Prva veća imidž kampanja zbila se tijekom predsjedničke kampanje 1840. kada se svim silama želio poraziti Martin van Buren. Pobijedio je William Harrison kao prvi običan građanin predsjednik. Razvoj metoda i tehnika političke kampanje započinje u posljednjim desetljećima 19. stoljeća.... više advance.hr

porn porn

log0 AA 3