Krajobrazi čežnje i nade Marije Puzak

Hrvatska likovna umjetnica, slikarica Marija Puzak stekla je izniman ugled tijekom niza godina u kojima je uspješno realizirala obiman i višeslojan ciklus krajobraza, u srednjem i velikom formatu u tehnici ulja, izlažući ga na brojnim skupnim i samostalnim izložbama

Ciklus krajobraza Marije Puzak snažan je doprinos slikarice suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, ciklus koga krasi vrlo duboka slojevitost simbolike,eruptivni kolor ( čija se snaga ne smanjuje kroz vrijeme, dojma sam kako se on neprestano povećava), motivi, koje umjetnica nalazi praktično svuda oko nas,tražeći izrazitu specifičnost, vidljivu posebnost i napokon uviđajući
je u odabranim sekvencama dana i pridružene mu svjetlosti.

Možda možemo reći kako ovaj veliki ciklus izrasta iz konfabulacijskog procesa ( u miješanju stvarnog i izmišljenog) u nastojanju da se prirodne i rijetke ljepote pojedinog motiva istaknu do krajnjih granica, tako da će sva naša pozornost biti usmjerena prema njima, dok će oni manje prihvatljivi elementi općem estetskom kriteriju biti maloi pomaknuti u drugi plan i tako će nastati, oživjeti novo stvoreni stvarni krajobraz.

Istina je, krajobrazi Marije Puzak, naprosto mame svojom ljepotom, unutrašnji odnosi ploha, horizontala i vertikala, govore o skladu, o unutrašnjem miru, o jedinstvenoj harmoniji prostora, u kojem ipak ponajprije dominira koloristička paleta, nesputani potezi autora, logični i jasni.

Prostori prirode na uljima Marije Puzak presijecani su unatoč mirnoći ploha i boja vibrantnim pravcima linija, koje se protežu u svim pravcima, dijeleći sliku na više segmenata, pomalo podsjećajući na apstraktni pristup slikara.

Istodobno, ne možemo ne opaziti kako na ovim slikama ne opažamo prisustvo čovjeka, nema živoga bića, živa je priroda, reklo bi se, sama sebi dovoljna.

Najvažniji element ovoga slikarstva jest vrlo snažan kolor, razliven i raznesen slikaričinom rukom po cijeloj površini, pastoznim nanosima, ostavljujući dubok, impresivan trag.

Da, boja je znak slikarice Marije Puzak i njezinog slikarstva. Ipak, na ovim se slikama najjače osjećaju i vide, čežnja i nada, prepoznajući se kao ključni elementi slikaričinog pristupa jer bez ljubavi nema ni slikarstva.

Čežnja za ljepotom i nada u postojanje ljubavi, to je temelj autorskog, umjetničkog pristupa Marije Puzak.

Miroslav Pelikan