Ivana Jovanović Trostman izlaže u dubrovačkoj palači Sponza

Tijekom travnja i svibnja ove 2018. ,može se razgledati u dubrovačkoj palači Sponza sjajna prezentacija novoga ciklusa suvremene hrvatske likovne umjetnice, akademske slikarice Ivane Jovanović Trostmann

Slikarica se predstavila s nizom novih ulja na platnu s tankoćutnim motivom cvijeća u vazi, različitih oblika i boja, u vrlo suptilnom i nježnom tonalitetu.

Naravno, dojma sam kako je pred nama slikaričin intimni dnevnik, stranice i stranice bilježenja stanja, raznovrsnog emotivnog raspona kroz privlačni motiv cvijetova u vazi, u pomalo prigušenoj rasvjeti i kao da je tiha glazba posve zavladala prostorom, povremeno se izmjenjujući s tišinom i ta je atmosfera posve ugodna, okrepljujuća.

Bilježeći brojne emotivne doživljaje ,slikarica ih slaže u jedinstvenu cjelinu slike na svoj izvorni način, stvarajući trajnu bilješku bojom na platnu o stvarno nestvarnom svijetu emocija, često kombinirajući posve figurativni pristup s nefigurativnim rješenjima pojedinih slika.

Potaknuta emocijama, slikarica se vješto kreće u slikarskom istraživanju, služeći se suvereno bojom, diskretno ukazujući na duboku senzibiliranost svojih slika, koja svaka diše i živi na svoj specifični način, pamteći emotivni trenutak koji je najavio njezin skori nastanak.

Vrlo odmjereni kolor Ivana Jovanović Trostmann i ovdje dokazuje da za strast i visoku razinu emocija nije uvijek nužna eksplozija, erupcija debelih slojeva boje, koje u cjelosti zatrpavaju platno, potrebno je samo moći očitati i doživjeti motiv bez ograničenja i ustezanja, bez ikakvih uspoređivanja, jer za pravi užitak valja se samo prepustiti slici.

I ova izložba dubrovačke slikarice Ivane Jovanović Trostmann potvrđuje kako ne postoje velike teme jer svi su motivi dobri, potrebno je iskreno slikarstvo, slikarstvo, umjetnost koja izvire iz nutrine čovjeka, umjetnika i ostavlja svoj trag na bjelini papira, platna.

Dobro slikarstvo, kao što je ovo Ivane Jovanović Trostmann, temelji se na kontinuiranom radu i neprestanom, radoznalom istraživanju u u prepoznavanju i definiranju često duboko skrivenih osjećaja i pretvaranju u jasne slikarske forme.

Miroslav Pelikan