Thu. Jul 19th, 2018

Završnica ciklusa Lisinski arioso uz tenora Yusifa Eyvazova i sopranisticu Mariu Guleghinu, 10. travnja

Velika završnica ciklusa Lisinski arioso uz dva velikana svjetske operne scene – tenora Yusifa Eyvazova i sopranisticu Mariu Guleghinu

Repertoar Marie Guleghine uključuje naslovne uloge u „Aidi“, „Manon Lescaut“, „Normi“, „Fedori“, „Adriani Lecouvreur“, kao i uloge Lady Macbeth u „Macbethu“, Abigaille u „Nabuccu“, Violettu u „Traviati“, Leonoru u „Trubaduru“, „Obertu“ i „Moći sudbine“, Elviru u „Ernani“, Elisabettu u „Don Carlu“, Ameliju u „Simonu Boccanegri“ i „Krabuljnom plesu“, Lucreziju u „I due Foscari“, Desdemonu u „Otellu“, Santuzzu u „Cavalleriji Rusticani“, Maddalenu u operi „Andrea Chenier“, Lisu u „Pikovoj dami“, Odabellu u „Attili“…

Svoju je profesionalnu karijeru započela u Državnoj operi u Minsku, a već godinu dana kasnije nastupila je u milanskoj La Scali kao Amelia u „Krabuljnom plesu“ pod ravnanjem Mo Gavazzenija, uz Luciana Pavarottija. Njezin glas velike snage i topline te goleme glumačke uvjerljivosti učinio ju je stalnom gošćom u cijelom opernom svijetu. Samo u Scali je nastupila u 15 novih produkcija.

Dobitnica je brojnih priznanja i nagrada, između ostalih, nagrade Puccini i nagrade Bellini. Počasna je članica Međunarodnog paraolimpijskog odbora, UNICEF-ova je veleposlanica dobre volje.

Yusif Eyvazov je odrastao u Azerbajdžanu, čijim je „počasnim umjetnikom“ od 2017. po odluci Predsjednika Republike Azerbajdžana. Školovao se u Italiji dok je uzbudljivu i dinamičnu pjevačku karijeru, koja odražava i njegov temperament, započeo u moskovskom Boljškoj teatru. Do sada je utjelovio Turiddua u izvedbi Mascagnijeve Cavallerije Rusticane sa Simfonijskim orkestrom La Verdi u Milanu, Radamesa u Verdijevoj Aidi u produkciji Opere Fiesole i Teatro dell’Opera di Roma, Cavaradossija u Tosci Boljšoj tetra, pjevao je naslovnu ulogu u Verdijevu Otellu na Ravenna Music Festival, Andrea Chéniera u istoimenoj operi Umberta Giordana u Praškoj državnoj operi i u milanskoj Scali, naslovnu ulogu u Verdijevu Don Carlosu u moskovskom Boljškoj teatru, Maurizija iz Cileove opere Adriana Lecouvreur u Marijinskom kazalištu u St. Peterburgu. Tu su i uloga Canija ostvarena u Operi Los Angelesa u produkciji I Pagliaci pod ravnanjem Plácida Dominga, debiji u Metropolitan operi i Wiener Staatsoper u ulozi Calafa u Puccinijevu Turandotu te debiji u Pariškoj operi i Staatsoper Berlin kao Manrico u Verdijevu Trubadu. Naposljetku, pjevao je i Des Grieuxa u Manon Lescaut, 2014., u Rimu pod ravnanjem Riccarda Mutija, kada je upoznao i prvi put zapjevao s glasovitom sopranisticom Annom Netrebko, koja mu je doskora postala i životnom družicom. U istoj su operi zajedno zapjevali i na Salcburškom festivalu 2016. godine, a umjetničku suradnju nastavljaju i na brojnim svjetskim koncertnim pozornicima. Tako 2016. polaze na azijsku turneju, koju ujesen 2017. proširuju i na Australiju, a pjevaju i u Palau de la Música Catalana u Barceloni pod ravnanjem Massima Zanettija. Eyvazov surađuje i s brojnim drugim umjetnicima, među njima je i talijanski dirigent Marco Boemi, s kojim će prvi put nastupiti i u Zagreb uz Orkestar HNK Ivana pl. Zajca. lisinski.hr

vijesti