Skip to content

Sokolić Diana

Sample Image

Diana Sokolić rođena je u Rijeci 1959. godine. Diplomirala je na slikarskom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi Šime Perića (1977-1981.),

Pogledajte galeriju!

POLAZNICA MAJSTORSKE RADIONICE PROF. LJ.IVANČIĆA I PROF.N.REISERA OD 1981. DO 1983.GOD. UČILA KERAMIKU U FAENZI, ITALIA KOD PROF.GOFFREDA GAETE 1986.GOD.

OD ZAVRŠETKA AKADEMIJE DO POČETKA 2000-TIH, BAVI SE ISKLJUČIVO CRTEŽOM  AKTA,VEĆIH FORMATA I TO UGLJENOM I/ILI PASTELOM. TIM JE TEHNIKAMA OSTVARILA ŠEST CIKLUSA  I TO:
 
OSLOBAĐANJE   1981.-1986.
PRIVATNA ISTRAGA  1986.-1991.
SREBRNA NIT     1991.- 1994.
AURORA BOREALIS    1994.-1998.   (PASTEL)
ZEST   1998.-2000.   CRTEŽI I PROSTORNI CRTEŽI
SYZYGIA    2000.-2003.  (PASTEL I UGLJEN).
OD 2000.TE, PROČIŠĆAVAJUĆI IZRAZ, DOLAZI DO GEOMETRIJSKE APSTRAKCIJE I KINETIČKE UMJETNOSTI. OSTVARUJE CIKLUS SLIKA  KALEIDOSKOP  ULJEM NA PLATNU I FLUO-BOJAMA NEVIDLJIVIM POD OBIČNOM RASVJETOM KAO I LUMINO-OBJEKTE.
 
OSIM SLIKARSTVOM, BAVI SE I KERAMIKOM ,GRAFIČKIM OBLIKOVANJEM  I PEDAGOŠKIM RADOM.
 
OSTVARILA JE 13 SAMOSTALNIH IZLOŽBI I SUDJELOVALA NA STOTINJAK ŽIRIRANIH KOLEKTIVNIH U ZEMLJI I INOZEMSTVU.
 
ŽIVI I RADI U ZAGREBU KAO SAMOSTALNA UMJETNICA.

Sample Image

NAGRADE I PRIZNANJA:

 

1987. OTKUPNA NAGRADA GALERIJE SUVREMENE UMJETNOSTI NA  XI ZAGREBAČKOJ JUGOSLAVENSKOG  CRTEŽA
1989.
OTKUPNA NAGRADA GRAFIČKE ZBIRKE SVEUČILIŠNE NACIONALNE BIBLIOTEKE NA  XII  ZAGREBAČKOJ IZLOŽBI  JUGOSLAVENSKOG CRTEŽA
1993.
OTKUPNA NAGRADA GRAFIČKE ZBIRKE SVEUČILIŠNE NACIONALNE BIBLIOTEKE NA  XIV  ZAGREBAČKOJ IZLOŽBI CRTEŽA
1999.
PRVA NAGRADA NA IZLOŽBI MASKI  / INSTALACIJA / U  GALERIJI  GRAD, RIJEKA
1999.
KATALOG IZLOŽBE MARINE BARIČEVIĆ „BRODOVI VOJE RADOIČIĆA" PREDSTAVLJAO HRVATSKU NA FRANKFURTSKOM SAJMU KNJIGA KAO JEDNA OD 10 NAJLJEPŠIH HRVATSKIH KNJIGA
2000.
PRVA NAGRADA NA  IZLOŽBI  MASKI  / INSTALACIJA / U GALERIJI  GRAD,  RIJEKA
2000.
NAJLJEPŠE HRVATSKE KNJIGE U GODINI 2000. NA IZLOŽBI BOOK ART INTERNATIONAL U SKUPINI KATALOGA PREDSTAVLJAO KATALOG „GRAĐA ZA MONOGRAFIJU STELLE SKOPAL" U IZDANJU GALERIJE »MILAN I IVO STEINER«
2008. PRIZNANJE NA  PRVOM HRVATSKOM TRIENNALU KERAMIKE

BIBLIOGRAFIJA:

ENCIKLOPEDIJA HRVATSKE UMJETNOSTI
HRVATSKI LEKSIKOGRAFSKI ZAVOD M.KRLEŽE
1996.
MARINA BARIČEVIĆ
SUVREMENA KERAMIKA U HRVATSKOJ
ART STUDIO AZINOVIĆ 1994.
ERVIN DUBROVIĆ
RIJEČKI KAZALIŠNI PLAKAT 1883.-1996.
HNK I.PL.ZAJCA RIJEKA, 1996.
KATALOZI:
STANKO ŠPOLJARIĆ, VANDA EKL, BERISLAV VALUŠEK, MARINA BARIČEVIĆ, MATKO PEIĆ, VLADIMIR RISMONDO, DARKO GLAVAN.

See also  Predstavljanje umjetničkog programa "Prepoznavanje odsustva" u Lipi

Sample Image

IZ KATALOGA:

(…) Akt nije samo neobučeno ljudsko tijelo,jer gol muškarac nije isto što iormar s lovačkim oružjem,niti je žensko tijelo što i ormarić s kozmetičkim pomagalima.Akt je u osnovi likovni zapisnik o osnovnom organskom prostoru u koji nam je priroda smjestila naše bivstvovanje.Do takvog egzistencijalno golog – senzibilnog poimanja akta dolaze vrlo rijetki. Jer,lako je prikazati seksualni motiv ali je teško ugurati struju erotike u linije. Za našu je likovnu umjetnost sreća da (…) postoji danas jedan izvanserijski likovni talent kojem crtanje akta nije samo glavni motiv nego (…)  njegova ljudska sudbina.
Matko Peić

(…) Akt Sokolićeve gotovo da srasta s okolinom,sa pozadinom iz koje izranja.poput sudara dva ljudska tijela isprepletena na način pleternog ornamenta tako se i pozadina teško odvaja od događaja u prvom planu.Ova mimikrija ima, naravno, svoj razlog u onoj dubokoj i intimnoj potrebi za skrivanjem i pokazivanjem, za introvertnim uranjanjem i ekstrovertnom ekshibicijom.Likovni je razlog identičan: kako preko motiva doći do znaka, do sublimnog i općeg, na način jednog Mondriana, na primjer?

(…) ljudsko  se tijelo (tijela) pretvara u apstraktni pejzaž u kome vizualnom igrom slaganja (u mašti) različitih ploha dobijamo onoliko različitih rezultata koliko ih možemo poželjeti.
Teško je u suvremenoj umjetničkoj praksi naći uporišnu točku s kojom bismo mogli usporediti ove crteže.Možda i nepotrebno, ali u svakom slučaju ohrabrujuće, jer autoricu potvrđuje kao „onu koja se ne ogleda", već gleda u sebe.
Berislav Valušek
(…) Sadržajno u svojoj pounutrin,kao karakter i osobnost djela,ono je poniranje ili doticanje vlastite postojanosti…Tako to djelo na izražava samo vizualno nego i  neposredno emocionalno.Svaki crtež – slika zagrljaj je ili preplet dvaju tijela suprotnih spolova.Tijelo je apersonalno,štoviše u ovim slikarskim kompozicijama asocijativne znakovitosti, fizičko iščezava u bestjelesno
Marina Baričević
(…) nagnuće ingenioznompreslagivanju likovnih predložaka ključna je odlika osobne poetike Diane Sokolić, bez obzira koristi li se crtežom,trodimenzionalnim luminokinetičkim objektom ili (…) fotografijom.
Isto kao i cjelokupni opus Diane Sokolić,ovi su fotografski nizovi dojmljivo i nezaustavljivo „djelo u nastajanju" (work in progress) koje zasad nije u dovoljnoj mjeri prepoznato kao samosvojna likovna činjenica u okviru novije hrvatske likovne umjetnosti.
Darko Glavan, 2008.

See also  Dijana Nazor: Izložba Međunarodnog festivala zastavica u Melbourneu

Sample Image
Diana Sokolić

Kontakt:

DIANA SOKOLIĆ

RENDIĆEVA 25
10 000 ZAGREB