Marina Ćorić uzima medij slike kao primarni način komunikacije te u njemu stvara ciklus autoportreta manjeg formata kojim pruža uvid u vlastiti proces vrednovanja same sebe

U karlovačkoj Galeriji ZILIK, 9. svibnja svečano otvorena samostalna izložba zadarske akademske umjetnice Marine Ćorić naziva “Duševni interijer”

Na otvorenju izložbe voditeljica Galerije ZILIK Martina Prahović zahvalila se Marini Ćorić na sudjelovanju na ovogodišnjem Malom ZILIK-u u sklopu kojeg je Marina održala likovne radionice na temu ”Moj šašavi autoportret”. Potom je Fran Mikša, učenik 3. razreda Glazbene škole Karlovac, izveo skladbu Jeromea Naulaisa uz klavirsku pratnju Ane Obrovac. Kustosica izložbe Sonja Švec Španjol istaknula je kako ciklus autoportreta Marine Ćorić predstavlja svojevrsni vizualni dnevnik umjetnice u kojem specifičan kolorit definira atmosferu samih radova, a upotreba ptičje i žablje perspektive te namjerno predimenzioniranje pojedinih dijelova tijela smješta radove u područje subjektivnog realizma. Ono što je interesantno jest da umjetnica ne prikazuje svoju figuru idealizirano i lijepo, već ju namjerno izobličuje, no pritom ne odlazi u drugu krajnost groteske, pa sami radovi svojom neuobičajenošću privlače pažnju. Iako ukupno 28 radova na izložbi predstavlja isti motiv, obrađuje istu temu u istom prostoru, svaki rad je zasebna zaokružena cjelina i svojom individualnošću intrigira te mami promatrača na ponovni pogled i istraživanje detalja. Kustosica Švec Španjol zaključila je svoj govor istaknuvši kako umjetnicu i njezine radove povezuje tišina, ali ona tišina koja glasno progovara svojom kvalitetom i originalnošću.

Potom je Mak Planinac, učenik 5. razreda Glazbene škole Karlovac izveo skladbu Jeanine Rueff uz klavirsku pratnju Ane Obrovac. Umjetnica Marina Ćorić zahvalila se svima na dolasku, a voditeljica Galerije ZILIK Martina Prahović i službeno proglasila izložbu otvorenom.

O IZLOŽBI

Marina Ćorić uzima medij slike kao primarni način komunikacije te u njemu stvara ciklus autoportreta manjeg formata kojim pruža uvid u vlastiti proces vrednovanja same sebe. Prizori su kontinuirano smješteni u interijer što pojačava dojam intimnosti i introvertiranosti vlastitog umjetničinog karaktera, ali taj privatni prostor pruža i stanovitu slobodu i osjećaj sigurnosti. On ujedno predstavlja i autoričin “duševni interijer” definiran i prezentiran kao i ona sâma – osamljeno i hladno. Tematski i stilski radove objedinjuje specifičan kolorit, atmosfera, neobični kadrovi i naglašeno individualan pristup oblikovanju tijela i lica vlastitog lika.

Umjetnica svoj slikarski stil opisuje kao “subjektivni realizam” obrazlažući kako njezine slike općenito ostavljaju realističan dojam, no povremeno su vidljiva izobličenja i netočnosti u anatomiji ljudskog tijela koja ponekad zahvaćaju i prostor u kojem je smještena figura što ukazuje na iskrivljenu percepciju sebe i stvarnosti. Svoje ideje i misli umjetnica komunicira slikama, a višeslojnost iskomuniciranog pratimo kroz radove koji sežu od vrlo životnih i svima nama bliskih situacija (Autoportret s ručnikom), preko insceniranih (Autoportret kao klaun), eksperimentalnih (Autoportret s ogledalom; Me, Myself and I), asocijativnih (Super!) pa sve do pomaknuto liričnih (Autoportret s plastičnom vrećicom) interpretacija.

Valja istaknuti kao je riječ o jednom životnom periodu unutar kojeg je umjetnica stavila naglasak na interpretaciju specifičnog segmenta svoje ličnosti i vlastitog viđenja same sebe pri čemu su autoportreti nastali kao emocionalne reakcije na životne situacije tj. kao odraz trenutačnih psihičkih stanja što se odrazilo i na paletu boja i razinu distorzije vlastitog lika na slici. Naime, autoportret je jedinstveni dokument vremena koji ostavlja trag, interpretira odnos i ostvaruje dijalog sa samim sobom i bivstvom u sebi i kao takav podložan je promjenama. Autoportreti nastali u različito vrijeme mogu se uvelike međusobno razlikovati ukoliko su nastali u periodima promjene svijesti, autopercepcije ili samopoimanja.

O UMJETNICI

Marina Ćorić rođena je 1987. godine u Zadru, gdje je 2006. završila školu Primijenjene umjetnosti i dizajna. Diplomirala je 2017. godine u klasi izv. prof. Dragane Nuić-Vučković kao magistra slikarstva i profesorica likovne kulture na Akademiji likovnih umjetnosti Široki Brijeg Sveučilišta u Mostaru, BiH. Trenutno živi i radi u Zadru. Osim slikarstvom bavi se i umjetničkom fotografijom. Sudjelovala je na nekoliko likovnih kolonija od kojih se mogu izdvojiti slikarska Eko kolonija (2014. i 2016.) i grafička kolonija Workshop Salona (2014.). Također, sudjelovala je na dvadesetak skupnih međunarodnih izložbi u regiji kako sa svojim slikarskim tako i s fotografskim radovima. Najznačajnije među njima su izložba 21. Minijature u Zaprešiću (2018.), 4. trijenale autoportreta „Pojam o sebi“ u Samoboru (2017.) i 15. izložba „Privatno i Javno“ (2017.) na kojoj je i osvojila nagradu za slikarstvo. Sa svojim fotografijama je sudjelovala na 3. Biennalu hrvatske mlade fotografije (2016./2017.), na 9. Rovinj Photodays-u gdje je osvojila 1. mjesto u kategoriji Akt/Tijelo (2016.), te na 1. Biennalu hrvatske mlade fotografije gdje je osvojila 3. mjesto odlukom žirija i 2. mjesto odlukom publike (2011./2012.). Osim skupnih izložbi, imala je i nekoliko samostalnih izložbi od kojih je bitno spomenuti izložbe: „Umjetnost spaja“ u sklopu Festivala Treće Uho u Dubrovniku (2017.), izložbu „Nuić-Ćorić-Paponja“ u Tuzli (2017.), te samostalnu izložbu „Autoportreti“ u Kninu (2018.). Osim toga, njeni fotografski radovi su objavljivani u časopisima i na naslovnicama knjiga.

web stranica: www.marinacoric.wixsite.com/marina-coric

Izložba ostaje otvorena do 23. svibnja 2019.

Sonja Švec Španjol