Internetske varalice – online kupnja je dobra, ali ne pristupajte površno

Jedini lijek protiv online prijevara je prevencija - photo Manuel Alejandro Leon, pixabay

Iskusni informatičar  Mario Novak većinu tehničkih uređaja nabavlja online. Tako je bilo i pri nedavnoj kupnji televizora. Pregledao je sve dostupne ponude i odlučio virtualno poslovati s tvrtkom koja je registrirana u Velikoj Britaniji, dok joj je centar za kupce u Mađarskoj.

Prodavatelj  je tražio da se novac uplati odmah, što je Mario i učinio. Na račun u banci u Njemačkoj uplaćeno je 12.000 tisuća kuna. Vlasnik tvrtke sudjelovao je u komunikaciji s kupcem uvjeravajući ga da naručena roba stiže za dva tjedna.

Dok je tražio podatke o vlasniku mrežne stranice, Mario je saznao da je ista lažna tvrtka pokrala manji dio kupaca iz Hrvatske te njih 2.500 u Mađarskoj. Otkrio je da je internetska trgovina bila prijavljena u napuštenoj oronuloj kući u Budimpešti. Sada već siguran u prijevaru, za pomoć se obratio Europskom centru za zaštitu potrošača, koji je slučaj proslijedio potrošačkoj udruzi u Velikoj Britaniji gdje je tvrtka registrirana. Sve je prijavio i policiji, a to su učinili i oštećeni kupci u Mađarskoj. U međuvremenu je lažna internetska trgovina izbrisana, a vlasnik nestao.

Jedini lijek protiv ovakvih prijevara je prevencija, ističe iskusni odvjetnik Tin Matić, koji je pokušao spasiti mnoge prevarene.

Koliko god bili iskusni, prevarant vas uvijek može prevariti. Oprez je, kaže, prijeko potreban, treba provjeriti povijest tvrtke, koliko dugo posluje, ima li pritužbi kupaca. Sumnjiva može biti i iznimno niska cijena ponuđene robe.

Oštećeni u Mađarskoj i Hrvatskoj svakodnevno kontaktiraju s Mariom Novakom kako bi im pomogao savjetima.

On pak kaže da nije izgubio povjerenje u online kupnju, ali upozorava da se takvoj kupnji ne pristupa površno. Jer uz sve moguće provjere i IT znanje koje posjeduje, pokraden je, ali jedan je od rijetkih čiji slučaj ima sretan završetak.

Izvor HRT