Umjetnost Koraljke Kovač, ma koliko se svojim apstraktnim, lirskim geometrizmom, taktilnom obradom površine te svjetlosnim instalacijama doticala suvremenih umjetničkih praksi, a svojim kombiniranim tehnikama uklapala u današnje načine umjetničkog iskaza, nije moguće promatrati isključivo kroz vizualni dojam

Koraljka Kovač do sada je održala 50 samostalnih te sudjelovala na 74 skupne izložbe u zemlji i inozemstvu. Sudjelovala je na više kolonija, projekata i rezidencija. Vodila je likovne radionice za djecu i odrasle. Dobitnica je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu 1996., 1. otkupne nagrade Ličkog likovnog anala 2005.  te drugih priznanja. Trenutno radi kao izvanredni profesor na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, gdje na  Zavodu za dizajn tekstila i odjeće predaje kolegij Kreiranje tekstila. Živi i djeluje u Zagrebu.

Višnja Slavica Gabout
Unutarnji krugovi / varijacije i modifikacije

Kad bi željeli sažeto opisati glavne karakteristike stvaralaštva Koraljke Kovač, tad bi prije svega istakli dvije stvari: njezinu fascinaciju krugom kao formom i fascinaciju bojom. Krug u stvaralačkom opusu ove autorice zauzima posebno mjesto i traži višeslojno iščitavanje. Iščitavanje koje u nje uvijek kreće od vizualnog teksta – od karakterističnih, slobodno oblikovanih kružnih formi, koje u ovom slikarstvu žive u apstraktnim prostorima bogatih kolorističkih skala i profinjenih tonova. U prostorima očišćenim od naracije, ali ispunjenim vizualnom pričom snažnog sinestezijskog efekta, koji ozvučuje boju i čini je vibrantnom. Čini da se s bojom prostor giba, rastvara, zvoni i odjekuje, a boja da nas gotovo dotiče, tako stvarajući izuzetan vizualni doživljaj.

Motiv i temu kruga rijetko kad se može promatrati samo s likovne strane, jer nemoguće je tu mimoići i onu drugu – duhovnu, simboličku stranu. Pogotovo u slikarstvu Koraljke Kovač, koje uz bogatu vizualnost u sebi sjedinjuje intuitivni, introspektivno-emotivni i misaoni diskurs. Bavljenje temom kruga zato kao da traži sinergiju vizualnih umjetnosti s emocijama, sjećanjima i snovima. Traži poniranje u dubine bića i formiranje vlastitih unutarnjih krugova, koji označavaju jedinstvo duha i materije te uspostavljanje ravnoteže unutarnjih i vanjskih energija; cjelovitosti duhovnoga i fizičkoga. Koraljka o tome kaže: Moji slikocrteži su vizualizirane stranice mog intimnog dnevnika. Svaka slika ima svoj život i dio je moje osobnosti – nekog mog raspoloženja, stanja, ili neke jako naglašene emocije u kojoj me ostavio te noći sanjani san, neki poseban citat ili pozitivna afirmacija iz knjige koju sam to jutro pročitala, pa mi se učinilo da bi bilo divno utisnuti to u prvi sloj slike.

Krug je najstariji simbol u povijesti čovječanstva i on označava jedinstvo, harmoniju i cjelovitost. Prema Jungu, krug je arhetipska slika cjelovitosti psihe; arhetip duše (dok je kvadrat simbol zemaljske materije i arhetip tijela). Spoj kruga i četverokuta spoj je duhovnoga (nebeskoga) i tjelesnoga (zemaljskoga); spoj savršenoga i nesavršenoga. U pojedinim ciklusima Koraljkina stvaralaštva krugovi su postali Sunce i Mjesec, noseći u sebi svu slojevitost njihove kozmologijske i kozmogonijske simbolike. Sunce, kao simbol intuitivne spoznaje, energije, snage i isijavajuće svjetlosti, koje u umjetničinu slikarstvu zrači toplim i otvorenim bojama (crvena, žuta). Mjesec, s druge strane, kao simbol duše i instinktivne prirode, koji predstavlja sve što je snovito, nesvjesno i nagonsko – ali i umjetnički senzibilno. Uz to, koji asocira na noć, vlagu i vodu – te time na plavu, Koraljki omiljenu boju, koja u nje prevladava i u skladu je s njezinim osobnim senzibilitetom. Plava smiruje i pospješuje ulazak u intimne, unutarnje krugove, u nutrinu. Ona bistri misli, stabilizira um i tijelo, oštri osjetila i koncentrira, omogućujući tako bilježenje otkucaja njena unutarnjeg bila, njenih unutarnjih energija i unutarnjih gibanja; unutarnjih doživljaja i duhovnih stanja.

Umjetnost Koraljke Kovač, ma koliko se svojim apstraktnim, lirskim geometrizmom, taktilnom obradom površine te svjetlosnim instalacijama doticala suvremenih umjetničkih praksi, a svojim kombiniranim tehnikama uklapala u današnje načine umjetničkog iskaza, nije moguće promatrati isključivo kroz vizualni dojam. Jer unatoč slikaričine vrhunske kolorističke estetike pri usuglašavanju boja i njihovih tonova te znalačkog baratanja metjeom, simbolika tu ima ogromno značenje i predstavlja onaj drugi, misaono-sadržajni dio, bez kojega ovo slikarstvo ne bi bilo potpuno i bez kojega ne bi s gledateljem komuniciralo kao integralno umjetničko djelo.

Izložba se može razgledati do 1. kolovoza 2018.

Sanja Škrgatić