Ljubavnici svjetla

sanja saso otvorenje luxembourg 2016 1

Zagrebačka akademska kiparica i grafičarka Sanja Sašo najnovjijim skulpturama iz ciklusa „Ljubavnici svjetla“ predstavlja se na izložbi u Cercle Munster u Luxembourgu. Izložbu je otvorio diplomat Mario Nobilo, veleposlanik Republike Hrvatske u Bruxellesu

„Gledajući ove skulpture duboko sam dirnut eteričnim misticizmom, igrom svjetla i sjena kao i interakcijom unutrašnjega i vanjskoga prostora u djelima Sanje Sašo. Ona je sklona eksperimentu stvarajući transparentne skulpture ljudskih i životinjskih tijela od žičane tkanine, neobičnog i iznenađujućeg materijala i pristupa. Transparentnost njezinih radova poziva nas na uzbudljivu interakciju. Aktovi muškaraca i žena, ta gola tijela izrađena od tanke žičane mreže podsjećaju nas kako smo mi svi ranjivi. Kao ljudska bića imamo potrebu kontaktirati s drugima, osjetiti snagu ljudskoga dodira i biti u skladu s prirodom. Sanja je iz galerijskih prostora odavno izašla u prirodu, na brda i u špilje. Ima li što uzbudljivije od izložbe u Modroj špilji, kad je u moru kod Biševa bilo uronjeno 12 tijela od žice? To je čista adrenalinska umjetnost“, rekao je veleposlanik Mario Nobilo na otvorenju izložbe u Luxembourgu.

Sanja Sašo (rođena 1963. u Reutlingenu u Njemačkoj). Studirala je kiparstvo i grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i u Stuttgartu. Jedina u nas od 2003.godine radi skulpture od pletene žice. To su samostalna tijela, volumeni u prostoru oblikovani od sitnije i krupnije žičane teksture. Materijal se ponaša gotovo kao tkanina, spaja se šivanjem. Prva žičana skulptura bio je konjić za Galeriju Antuna Augustinčića u Klanjcu, a kasnije su je privukla ljudska tijela. Nazvala ih je Heliotransferima, prijenosnicima svjetlosti. Boja je metalnosiva, zlatna ili srebrna, ponekad s nekim crvenim ili zelenim detaljem. Forme od pletene žice u svojoj prostornosti vidljive su iznutra i izvana. Riječ je o apsolutnoj skulpturi. Aktovi se mogu okretati oko svoje osi kad su obješeni o tanku nit fiksiranu na stropu, mogu stajati na postamentu, a zbog svoje transparentnosti, uz pažljivo osvjetljenje s više strana, stvaraju višestruko profilirane sjene.

sanja saso luxembourg 2016 1