U HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci potpisan je ugovor između Kazališnog vijeća i Marina Blaževića o preuzimanju funkcije intendanta toga kazališta od 1. prosinca ove godine, unatoč tome što ministar kulture Zlatko Hasanbegović nije potvrdio odluku riječkoga Gradskog vijeća o Blaževićevu imenovanju

game 1Gradonačelnik Vojko Obersnel je najavio upućivanje žalbe Upravnom sudu na ministrovu odluku u kojoj će se pozvati na kršenje zakonske odredbe o nemogućnosti imenovanja nakon raspisivanja izbora te na nesuvislo obrazloženje ministrove oduke i iznesen niz neistina.

Predsjednik Kazališnog vijeća Nenad Šegvić istaknuo je da ovo tijelo u potpunosti stoji iza odluke o sklapanju ugovora o imenovanju intendanta i svjesno je zakonskih okvira u kojem je donosi. Duboko smo uvjereni da je predloženi Blaževićev program vrlo kvalitetan, naveo je.

Riječki pročelnik za kulturu Ivan Šarar je ustvrdio da je pravo da ministar odlučuje o imenovanju intendanta HNK na ovaj način “kulturni feudalizam”. Politika, koja ima ogromne ovlasti, morala bi imati pameti ostaviti kulturi dovoljno slobode da propituje stvarnost i samu politiku, rekao je. Dodao je da ne bi imao ništa protiv da država obilnije financira riječki HNK i potom utječe na program.

Hasanbegović: Moja odluka donesena je sukladno postojećoj zakonskoj proceduri

Ministar Hasanbegović je odgovarajući na pitanje novinara ispred Banskih dvora istaknuo da je njegova odluka donesena sukladno postojećoj zakonskoj proceduri objasnivši da intendanta kazališta imenuje Gradsko vijeće, a ministar ga potvrđuje ili ne potvrđuje.

S obzirom na to da ga ja nisam potvrdio, gospodin Marin Blažević ostaje vršitelj dužnosti intendanta do raspisivanja novoga natječaja sukladno zakonskoj proceduri i postupak se ponavlja sve dok se ne izabere novi intendant kojega bira gradsko vijeće grada rijeke a potvrđuje ministar kulture, rekao je Hasanbegović.

U obrazloženju odluke od 17. kolovoza Hasanbegović je naveo da se temeljni problem predloženog Blaževićeva programa očituje u tome što je “osmišljen zapravo kao program regionalnog kazališta za mlade, posebice u svom dramskom segmentu, a ne kao program suvremenog nacionalnog kazališta države članice EU kroz koji se pokušavaju iznaći i artikulirati ne samo inovativni programski koncepti, nego i novi modeli ustroja i funkcioniranja kazališnih institucija takvog profila”.

Temeljnim problemom smatra izostanak svake ideje ili projekcije razvoja ansambala u sve tri umjetničke grane. Program je ocijenio opsežnim, ali sadržajno raspršenim, dodavši da nije izvediv u predstavljenom opsegu, što, kako ističe, neizravno potvrđuju i kadrovska projekcija i financijski plan. hrt