Možda ste čuli za nedavno istraživanje koje ukazuje da određeni nutrijenti mogu pomoći odgoditi ili prevenirati probleme i bolesti oka. Možda ste i čuli mnogo tvrdnji za bezreceptne dodatke koji sadrže te nutrijente – kao i tvrdnje za druge da nisu testirani u kliničkim studijama

girl 33

No, kome vjerovati i što napraviti kako bi zaštitili zdravlje svojih očiju? Evo pomoći kod odabira.

Važno: Vaš liječnik je prvi izvor informacija o vašem zdravlju. Bez obzira na dozu, dodaci prehrani nisu lijek za zdravstvene probleme ili zamjena za lijekove koje vam je liječnik preporučio. Zato uvijek provjerite s liječnikom prije nego krenete s bilo kakvom nadopunom prehrane, uključujući i one za vid.

Dodaci prehrani u multivitaminima

Prije nego zatražite liječnika savjet o uzimanju mega doza dodataka za vid, bacite pogled na etiketu vašeg multivitamina ako ga već koristite. Vjerojatno ćete otkriti da već uzimate neke od idućih nutrijenata za zdrave oči. Ako ne, potražite ove nutrijente kada kupujete dodatke prehrani za oči:

Vitamin C
Vitamin E
Beta karoten
Cink
Zeksantin
Selen
Lutein
Kalcij
Tijamin
Folna kiselina
Omega 3 esencijalne kiseline
N- acetil cistein
Alfa lipoična kiselina

Ako ne možete pronaći jedan proizvod koji sadrži sve ili većinu navedenih nutrijenata, oni su dostupni individualno.

Čitajte oznake
Kao i na pakiranjima hrane koju kupujete, čitajte etikete na dodacima prehrani kako biste bili sigurni da ćete dobiti baš ono što tražite.

Obratite pozornost na sljedeće

Budite sigurni da je proizvod kojeg kupujete svjež: Provjerite datum kada ističe rok trajanja.
Bočica bi trebala biti zatvorena. Ako nije, ne kupujte proizvod.
Potražite proizvođača s reputacijom jer kvaliteta može vrlo varirati.
Ako ste skloni nervozi želuca, kapsule su možda bolji izbor nego tablete, koje sustav teže apsorbira.
Uzmite u obzir organske dodatke prehrani. Možda platite više, no kvaliteta je često bolja.
Izbjegavajte dodatke prehrani koji sadrže filere, sastojke koji se koriste da kako bi ‘napuhali’ proizvod kako bi on izgledao kao da ga je ‘više’. Oni uključuju pšenicu, kukuruz i mliječne proizvode koji bi mogli uzrokovati probavne i alergijske probleme.
Ukoliko je riblje ulje navedeno kao izvor omega 3 esencijalnih masnih kiselina, oznaka mora navesti da je ono proizvedeno na način da eliminira štetne tvari, posebno živu.
Nekoliko savjeta oko upotrebe dodataka prehrani

Provjerite sa svojim liječnikom prije nego uzmete dodatke prehrani ako ste trudni, dojite ili uzimate lijekove protiv zgrušnjavanja krvi (antikoagulante). Budite sigurni da upotrebljavate dozu koju vam je liječnik preporučio.

I vodite računa o ovome: Dodaci se zovu tako jer su dodaci vašoj ukupnoj prehrani, oni je ne zamijenjuju. Stoga, kako biste dobili kompletne prednosti dodataka, budite sigurni da jedete izbalansiranu prehranu zdrave hrane. lijecnik.hr