Savjeti za jačanje imuniteta

photo Luke Michael

photo-Luke Michael

Nijedan organizam ne može se boriti protiv virusa i bakterija ako nije dovoljno jak. Imunitet je taj koji štiti tijelo od nepovoljnih i štetnih utjecaja iz okoline. No, kako poboljšati imunitet? Dovoljno sna, zdrava prehrana, pojačan unos tekućine, boravak na svježem zraku učinkovito pomažu

photo Luke Michael

Na prvom je mjestu pravilna prehrana. Povećani unos vitamina i minerala najednostavnije je rješenje za očuvanje imuniteta. Vitamini iz voća jačaju imunitet, a to su uglavnom agrumi poput limuna, grejpa, kivija i naranči. Oni obiluju vitaminom C koji je najpoznatiji kao čuvar otpornosti organizma

Vitamin C štiti tijelo od virusa. Iako često podcijenjena, jabuka je važan dio svakodnevne prehrane. Orašasti plodovi poput oraha, badema, lješnjaka, sjemenki bundeve daju tijelu sve potrebne minerale jer sadrže veliku količinu cinka.

Nikako se ne smije zaboraviti jogurt koji je pun probiotika koji održavaju ravnotežu probavnog sustava u tijelu. Probiotici su “dobre bakterije” koje su organizmu potrebne za smanjenje infekcija i borbu protiv virusa. Povrće je dostupno tijekom cijele godine pa ćete ga bez problema nabaviti i zimi. Povrće je puno antioksidansima koji opsrbljuju tijelo vodom i tako ga na prirodan način obnavljaju. Namirnice koje sadrže antioksidanse su kelj, špinat, artičoka, paprika, đumbir, rajčica, mahunarke, ali i suho voće. Od suhog voća najviše se preporučuju suhe marelice, šljive i datulje.

Najvažnije od svega jest da prehrana bude što raznolikija. Visokokalorične namirnice kao što su slastice, gazirana pića i zašećereni sokovi potrebno je izbjegavati jer je šećer jedan od najvećih neprijatelja imuniteta.

San ima veliku ulogu u održavanju imuniteta. Kvalitetan san utječe na cjelokupno stanje ljudskog organizma i time jača otpornost imunološkog sustava. Nedostatak sna može označiti početak bolest jer je imunitet oslabljen i ne može se boriti s bakterijama koje mu prijete. Redovit san štiti tijelo od bolesti, a koliko je sati nekome potrebno za spavanje razlikuje se od osobe do osobe. Nekome je dovoljno šest sati, dok nekima treba i do devet sati sna dnevno.

Za jačanje organizma i imuniteta svakom je čovjeku potrebna sportska aktivnost i kretanje na svježem zraku. Barem dvadesetak minuta šetnje i boravka na svježem zraku svakog dana dovoljno je za prirodnu obranu ljudskog organizma.

Vitaminski dodaci prehrani također su važni, naročito u zimsko vrijeme. Nekim ljudima usprkos raznolikoj prehrani nedostaje vitamina i minerala. Jedino rješenje u tom slučaju jesu dodaci prehrani. Danas se oni jednostavno mogu naći u svakoj ljekarni, a imaju veliki značaj u jačanju imunološkog sustava, naročito u vrijeme sezonskih prehlada i gripa. eZdravlje.hr