EU prema jedinstvenom digitalnom tržištu

Akademija Art

Zbog prepreka na internetu građanima EU-a nisu dostupni svi proizvodi i usluge pod jednakim uvjetima a samo 15 posto njih kupuje na internetu iz druge države članice EU-a, no jedinstveno digitalno tržište trebalo bi u budućnosti značajno promijeniti stanje, očekuje Europska komisija

write

Cilj je jedinstvenog digitalnog tržišta otklanjanje regulatornih prepreka i, naposljetku, ujedinjenje 28 nacionalnih tržišta u jedno tržište. U potpunosti funkcionalno jedinstveno digitalno tržište, europskom bi gospodarstvu doprinijelo s 415 milijardi eura godišnje i otvorile bi se stotine tisuća novih radnih mjesta, najavljuje Europska komisija

Strategija jedinstvenog digitalnog tržišta, predstavljena 2015. godine, obuhvaća niz ciljanih mjera koje bi se trebale provesti do kraja 2016. godine a temelji se na trima stupovima: boljem pristupu potrošača i poduzeća digitalnim dobrima i uslugama u cijeloj Europi, osiguravanju ravnopravnih uvjeta koji pogoduju digitalnim mrežama i inovativnim uslugama, te iskorištavanjem punog potencijala rasta digitalnog gospodarstva.

Prilikom predstavljanja strategije Komisija je navela da zbog prepreka na internetu građanima EU-a nisu dostupni svi proizvodi i usluge, a samo 15 posto njih kupuje na internetu iz druge države članice EU-a. Internetske tvrtke i novoosnovane tvrtke ne mogu u potpunosti iskoristiti prilike za rast na internetu, a samo sedam posto malih i srednjih poduzeća (MSP) prodaje preko državne granice, upozorila je Komisija.

Ulaganje u vještine i realizacija jedinstvenog digitalnog tržišta su prioriteti za ostvarivanje gospodarskog rasta u Europi, ocijenili su stručnjaci i analitičari na konferenciji koja je u organizaciji Europske komisije održana 6. travnja. Komisija bi u tom cilju u drugoj polovici travnja trebala predstaviti svoj paket mjera potpore u digitalizaciji europske industrije. Iako je taj plan trebao biti objavljen početkom mjeseca njegova je objava, kako je izvijestio Euractiv, odgođena za treći tjedan travnja.

Plan predviđa ulaganja od 23 milijarde eura, pet iz EU fondova i 18 milijardi privatnih sredstava, kako bi se izvršila tranzicija prema europskoj Industriji 4.0, četvrtoj industrijskog revoluciji. Političari i stručnjaci ukazuju na potrebu takvih ulaganja kako bi se dovršio proces digitalizacije i u poslovanje i proizvodnju uvele najnovije tehnologije.

Po procjenama istraživačkog centra Europskog parlamenta Europa bi za ostvarenje te industrijske revolucije trebala uložiti i do 140 milijardi eura. Hina

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Next Post

Predstavljanje knjige Ružice Šimunović „Tijelo u dijalogu - Ženske performativne prakse u Hrvatskoj“

U srijedu 13. travnja u 19 sati u književnom klubu Booksa održat će se promocija knjige Tijelo u dijalogu – Ženske performativne prakse u Hrvatskoj autorice Ružice Šimunović u izdanju Hrvatske Sekcije […]
knjiga