Ova izložbeno-prodajna manifestacija, namijenjena ponajprije proizvođačima artikala koji su vezani uz Jadran i Mediteran, okupila je male proizvođače hrane, kozmetike, nakita i ostalih proizvoda s područja Šibensko – kninske županije

390f26ae5

U Šibeniku je u petak otvoren Festival poduzetništva, obrta i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG), u okviru projekta “Moja poduzetna Hrvatska” koji organiziraju Večernji list, 24sata i Poslovni dnevnik. Ova izložbeno-prodajna manifestacija, namijenjena ponajprije proizvođačima artikala koji su vezani uz Jadran i Mediteran, okupila je male proizvođače hrane, kozmetike, nakita i ostalih proizvoda s područja Šibensko – kninske županije

Goran Pauk, župan Šibensko – kninske županije, Festival vidi kao idealnu priliku da mali i srednji poduzetnici s ovog područja, kao i njihove kolege OPG-ovci i obrtnici svih struka, dokažu da imaju što ponuditi na tržištu. „Najvažnije je da poduzetnicima stvorimo uvjete u kojima oni mogu raditi u rodnom gradu. Njihovi su proizvodi konkurentni i na svjetskim tržištima, a s obzirom da su dio turističke ponude grada Šibenika, bilo kao suveniri bilo da je riječ o gastronomskoj ponudi, veza s inozemstvom svake je sezone sve snažnija. Zamislite samo koliko je ova prilika važna za razvoj ruralnog područja.“, poručio je župan. Projekti revitalizacije šibenskih tvrđava, kao i festivali na kojima se poduzetnici mogu predstaviti, žarišne su točke koje će omogućiti povezivanje svih poduzetničkih razina, i malih i srednjih, ali i onih najvećih subjekata. „Sustavno radimo na promicanju šibenskih poduzetnika i iako je Festival poduzetništva, obrta i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava prvi koji je organiziran u suradnji sa Styria grupom, u našoj je tradiciji da provodimo slične aktivnosti. A s tim ćemo, sasvim sigurno, nastaviti i u budućnosti.“, zaključio je Pauk.

Izlagači su istaknuli da je Festival Poduzetništva, obrta i OPG-a opravdao i njihova očekivanja, pa tako je i Martine Batinice, vlasnice tvrtke Vjenčanja Šibenik jdoo, koja u sklopu Agencije Love story radi na organizaciji vjenčanja, kao jedini subjekt te djelatnosti u Šibeniku.

„Jako smo zadovoljni s dosadašnjom edukacijom koju smo dobili na Festivalu, a svakako nam je važna i komponentna promocije s obzirom da u realizaciju kreće projekt posebne grane turizma, a to je vjenčani turizam. Taj novi šibenski proizvod razvijamo u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Šibenika, iako mislimo uključiti i Grad i Šibensko-kninsku županiju“, kaže M. Batinica.

Riječ je o zahtjevnom projektu velikog obujma i luksuznijeg karaktera u kojem se predviđa organizacija vjenčanja na šest top lokacija u Šibeniku, gdje će se sve snimati i iz zraka. Kreće u svibnju, a mora biti gotov do kraja ljeta, kad slijedi predstavljanje u inozemstvu na međunarodnim sajmovima tako da za sljedeću godinu dobiju prve upite.

„Naše istraživanje tržišta ukazuje na velik potencijal, a trenutačno najviše mladenaca očekujemo s tržišta Velike Britanije i Njemačke. Britanci su najpoznatiji po sklonosti vjenčanja izvan domovine, a najviše se vjenčaju na Tenerifima. Uvjereni smo da ćemo biti konkurentniji, s time da će jedna od naših lokacija biti ispred Gradske vijećnice gdje će biti prezentirano pravo šibensko vjenčanje, sa svim specifičnostima i specijalitetima“, zaključuje Batinica.

Bez edukacija nema napretka, a ovdje smo mnogo toga doznali, rekla nam je Miranda Paić koja sa suprugom Antom vodi obrt Skradinske delicije te OPG Paić. Stalno rade na inovacijama proizvoda, a u tom smislu ističe promociju Skradinske torte, njezine inovacije u gastronomiji nastale dodavanjem skradinske murve. Taj proizvod ima certifikat Izvorno hrvatsko, dok je serijalu „Seoska gozba“ osvojio priznanje za najbolji desert.

„Murva je simbol i nekadašnje skradinske proizvodnje svile, pa je ovo ujedno i nova razglednica Grada Skradina. Imamo priliku sudjelovati i u novom projektu Grada Šibenika tvrđava Barone, gdje prodajom naših proizvoda, suvenira koji su prehrambenog karaktera, u skladu s novim trendovima obogaćujemo gastronomsko-turističku ponudu, a uskoro ćemo se uključiti i na tvrđavu Ivan. No, bez podrške Grada Šibenika malim OPG-ovima oni se ne tržištu danas uopće ne bi mogli snaći“, kaže I. Paić.

Vlasnik domaće radinosti Ljubomir Jurin, koji se već desetak godina bavi proizvodnjom suvenira na kamenu, uz zahvalnost organizatorima Festivala ističe pomoć malim poduzetnicima od strane gradskih vlasti te Hrvatske gospodarske komore, koja mu pomaže u organizaciji izložbe na otvorenom prostoru, pa turisti iz prve ruke mogu vidjeti kako na kamenčiću slika šibensku katedralu. „Praktički sam ih sve prodao, ali za razliku od toga, oslikani kamenčići nalaze se već godinama u Nacionalnom parku Krka, no nemaju priču i ne prodaju se“, kaže Jurin.

Sanja Lidija Kulušić mlada je šibenska poduzetnica i vlasnica obrta za foto, video i grafičke usluge pod nazivom Sanja Lydia. Njen je razvojni i poslovni put jedan od šibenskih primjera dobre prakse jer pokazuje kako su volja i entuzijazam garancija uspjeha. Naravno, važna je i podrška lokalnih vlasti koja ni u ovom slučaju nije izostala. Pri otvaranju obrta, ističe Kulušić, nije naišla na veće prepreke – čak je i prikupljanje dozvola potrebnih za otvaranje obrta išlo glatko. „Uvelike su mi pomogli poduzetnički poticaji namijenjeni ženama poduzetnicama zahvaljujući kojima sam dobila sredstva za osnaživanje marketinške strategije. U ovom je poslu to jedan od najvažnijih faktora. Klima u Šibensko kninskoj županiji u se globalu mijenja na bolje. Ponosna sam što unutar struke ovdje ne vlada netrpeljivost već suradnja i kohezija, a potpora je dodatni vjetar u leđa.“, istaknula je Sanja Lidija Kulušić. Njen obrt također uvelike ovisi o turističkoj sezoni jer je sastavni dio posla kojim se bavi fotografiranje vjenčanja kojih je, logično, za lijepa vremena – najviše. Potvrdila je da najveći problem malih i srednjih poduzetnika i obrtnika Šibensko – kninske županije kako osigurati jednak i zadovoljavajući opseg posla i tijekom ostatka kalendarske godine. poslovni.hr