Skip to content

Tihana Mikša Perković: Past… at last

„Teško je danas, u identitetski fluidnom i razmrvljenom svijetu, kreirati odjeću koja će biti više od nečijeg subjektivnog hira, koja će moći pretendirati na nekakvo, ma koliko kratko, trajanje

Foto VanjaSolin 6Možda to više i nije važno, ali do vrijednosti nam je ipak uvijek stalo, do nečeg što nadilazi naše puko bivanje ovdje i sada, pa i kad je u pitanju odijevanje. Čime zaodijevamo svoje tijelo, kako se pojavljujemo pred drugima i što na taj način komuniciramo, do toga će nam biti stalo dokle god ćemo ovaj svijet dijeliti s drugima.

Tihana Mikša Perković svjesna je toga, i u svom traganju za odijevanjem vrijednim čovjeka poseže u povijest jednako kao i u suvremenost, u kontinuitetu života nalazeći jedini pravi izvor inspiracije. Njeno su nadahnuće narodne nošnje iz hrvatskih krajeva koje interpretira u suvremenom ključu, tretirajući ih suvremenim tehnikama obrade tekstila. Iz riznice povijesti i sadašnjosti, kao pravi postmoderni čarobnjak, slobodno odabire motive, materijale, uzorke i boje kojima gradi vlastiti modni izraz. U potrazi za inspiracijom posegnuti će za tradicionalnom japanskom tehnikom prošivanja odjeće sashiko, kao i stone wash tehnikom izbjeljivanja džinsa raširenom u suvremenoj popularnoj kulturi Zapada. Pri tom je likovni aspekt motiva ili tehnike, manje nego izvorni kontekst, ono što određuje njihovu primjenu (…) Monokromija je Tihanin izbor, kao i reducirana, jednostavna silueta – tako do izražaja dolazi tekstura materijala i obrada detalja kojima posvećuje veliku pažnju. Reljefnost površina ostvaruje nabiranjem, plisiranjem materijala, prošivima koji stvaraju mala udubljenja i ispupčenja na tkanini.(…) Minimalizmu unatoč, njen izraz ne odlikuje suzdržanost– čest odabir jarkih boja (crvena) i skulptorsko nabiranje tkanina odaju autoricu koja će dati oduška emociji i gesti – produžiti prednju stranu prsluka sve do poda, bogato nabrati suknju na bokovima, vunenim runom oblikovati hiperdimenzionirani raster osnove i potke. Mjera nije mjerilo. Upravo kroz slobodno poigravanje oblicima i eksperimentirajući suvremenim tehnikama obrade, ona tradicionalne oblike narodne nošnje uvodi u svijet svog vremena. Past … at last, duhovito je naslovila svoje istraživanje na tu temu, no možda je prije riječ o Future… at last.“ (Maša Štrbac, iz predgovora)

Sama je autorica u katalogu detaljno opisala svoje nadahnuće i metode rada, uvodeći nas u niz stručnih termina, upoznajući nas i na taj način s narodnom nošnjom koja joj je bila polazište, ali i suvremenim obradama tekstila koje je rabila u izradi svojih radova. Ideju cijelog projekta sažela je ovako: „U vlastitom subjektivnom odabiru vizualno atraktivnih momenata izabrala sam elemente koje sam smatrala nepravedno zaboravljenim, ili estetski dragocjenim, da li konstrukcijom ili samim svojstvima tekstilne tvorevine koja crpi svoju ljepotu i funkcionalnost iz karakteristika samog prirodnog vlakna. Zatim sam ih dorađivala i transformirala u traganju za suvremenim osviještenim čovjekom. Bila mi je namjera da pođem putevima naših predaka i da se na kontemplativan i repetitivan te dugotrajan način posvetim sveukupnoj izradi svakog odijela. Zapravo sam imala namjeru usporiti se, biti dio samog procesa, a ne samo konzument gotove bezlične otuđene odjeće.“ (Tihana Mikša Perković)

Tihana Mikša Perković magistrirala je Tekstilni i modni dizajn, modul Dizajn tekstila na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Članica je ULUPUH-a, HZSU-a i HDD-a.

Njeno područje interesa su modni i tekstilni dizajn, ilustracija te izrada lutaka i igračaka. Sudjeluje na brojnim i međunarodnim revijama, natječajima te izlaže na brojnim žiriranim izložbama. Bavi se manufakturnom proizvodnjom malih serija i unikatne odjeće, kao i istraživanjem eksperimentalne mode i tekstilnih tehnika. Surađuje kao ilustrator sa hrvatskim izdavačkim kućama. U domeni edukativnih djelatnosti, osmišljava i vodi radionice, kako za odrasle tako i za osnovnoškolski uzrast. Dobitnica je 3 nagrade za svoj dizajnerski rad.

Izložba modnog dizajna
Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14, Zagreb
10.3. – 26.3.2016.
Otvorenje izložbe je u četvrtak, 10. ožujka u 19 sati